Rozporządzenie wyznacza minimalne poziomy obu składników. Konkretna wysokość stawek zostanie natomiast określona w taryfach poszczególnych przedsiębiorstw energetycznych, z zachowaniem ograniczeń przewidzianych w rozporządzeniu.
Kto będzie mógł skorzystać z rozwiązań dla nowej grupy taryfowej?
Warunkiem skorzystania z obniżonych stawek będzie złożenie odpowiedniego wniosku do przedsiębiorstwa, z którym zawarta jest umowa o świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji energii elektrycznej albo umowy kompleksowej oraz wykazanie spełnienia kryteriów określonych w rozporządzeniu.
Do nowej grupy taryfowej będzie mógł zostać zakwalifikowany odbiorca końcowy, który:
- w roku n-2 pobrał z sieci danego przedsiębiorstwa energetycznego i zużył na własne potrzeby w danym obiekcie przemysłowym co najmniej 50 GWh energii elektrycznej, oraz
- posiada bezpośrednie przyłączenie miejsca dostarczania do sieci przedsiębiorstwa energetycznego oraz przypisanie zużycia do miejsc dostarczania zlokalizowanych w ramach tego samego obiektu przemysłowego, użytkowanego przez jednego odbiorcę końcowego i spełniającego określone w rozporządzeniu kryteria funkcjonalne, techniczne i lokalizacyjne.
Do wymaganego wolumenu nie wlicza się zużycia energii związanego z jej magazynowaniem, wytwarzaniem, przesyłaniem lub dystrybucją. Nie uwzględnia się również energii rozliczanej na rzecz innych podmiotów przyłączonych do instalacji obiektu ani energii dostarczanej innym odbiorcom końcowym.
Rozporządzenie nie przewiduje warunku przyłączenia odbiorcy do sieci o określonym minimalnym poziomie napięcia.
Kwalifikacja do nowej grupy taryfowej nie nastąpi automatycznie. Odbiorca będzie musiał złożyć wniosek do właściwego przedsiębiorstwa energetycznego. Wniosek powinien zawierać oświadczenie odbiorcy o spełnieniu warunków kwalifikacji oraz dane i dokumenty pozwalające przedsiębiorstwu energetycznemu zweryfikować w szczególności kwalifikację obiektu jako obiektu przemysłowego, miejsca dostarczania energii, poziom napięcia oraz wielkość zużycia energii.